Dotarea cu aparate de aer condiționat a mijloacelor de transport STB este un subiect popular de discuție în orașul nostru, atât în mediul real, cât și în cel virtual.
O temă conexă este întotdeauna legată de funcționarea efectivă a aparatelor de climatizare în autobuze, troleibuze și tramvaie. Oficialii municipalității afirmă constant că situația s-a îmbunătățit în comparație cu trecutul, deși recunosc că există în continuare probleme.
Realitatea din București
Conform datelor oficiale oferite de Societatea de Transport București (STB), aproximativ 28% dintre mijloacele de transport nu sunt dotate cu aer condiționat.
Dintr-o flotă totală de 1.323 de vehicule programate să iasă pe trasee în această vară, doar 962 beneficiază de instalații de climatizare. Acestea includ 719 din cele 911 autobuze, 93 din cele 236 tramvaie și 150 din cele 176 troleibuze.
În procente, situația se prezintă astfel:
- 22% dintre autobuze nu au aer condiționat.
- 60% dintre tramvaie nu au aer condiționat.
- 15% dintre troleibuze nu au aer condiționat.
Astfel, cele mai mari șanse de a călători prin București fără a suferi din cauza căldurii sunt în troleibuze și autobuze, în timp ce călătoriile cu tramvaiul sunt cele mai riscante din perspectiva confortului termic.
Pe de altă parte, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a prezentat date ușor diferite, afirmând că între 80-85% dintre mijloacele de transport din București sunt dotate cu aer condiționat.
Tot el a declarat la sfârșitul lunii iunie că „Nu sunt vehicule STB care circulă cu AC oprit”, citat de B365.ro.
Cu toate acestea, în realitate, există numeroase cazuri în care aparatele de aer condiționat sunt defecte, deși vehiculul este dotat cu acestea. Cine nu a întâlnit faimosul afiș de la urcare: „Aer condiționat defect”?
Astfel, deși datele oficiale indică o îmbunătățire a dotării cu aer condiționat a mijloacelor de transport STB, realitatea zilnică a bucureștenilor arată că există încă multe vehicule unde aparatele de climatizare nu funcționează corespunzător.