Consiliul Local al Sectorului 4 a aprobat introducerea unei noi categorii de parcări publice – „zona roșie”.
Decizia vine cu tarife diferențiate în funcție de oră și cu scopul declarat de a fluidiza traficul și de a reduce ocuparea îndelungată a locurilor din zonele centrale.
Cât costă parcarea în noua zonă
Potrivit Buletin de București, șoferii vor plăti 4 lei pe oră în intervalul 08:00–20:00, același tarif aplicat în prezent în „zona galbenă”.
Noaptea, între orele 20:00–08:00, prețul va scădea la 1 leu pe oră. Cei care au achitat taxa specială de dezvoltare de 540 de lei vor putea parca gratuit doar pe timpul nopții, nu și în timpul zilei, așa cum se întâmpla până acum.
Parcările din această categorie vor putea fi recunoscute ușor după bulina roșie vopsită pe asfalt, iar primele locuri au fost deja amenajate pe Bulevardul Alexandru Obregia.
De ce a fost introdusă „zona roșie”
Primăria Sectorului 4 explică, într-un document citat de Buletin de București, că măsura este destinată să descurajeze ocuparea îndelungată a locurilor de parcare și să îmbunătățească disciplina în utilizarea domeniului public.
„Această măsură este menită să răspundă nevoilor reale ale locuitorilor, să asigure o utilizare eficientă a infrastructurii publice și să contribuie la creșterea calității vieții în Sectorul 4”, se arată în raportul de specialitate.
Implementarea „zonei roșii” ar urma să aducă mai multe beneficii:
– eliberarea zonelor centrale de mașinile parcate pe termen lung;
– echilibru între nevoile rezidenților și vizitatorilor;
– creșterea veniturilor la bugetul local;
– administrarea mai eficientă a parcărilor publice.
570 de locuri trec din zona galbenă în zona roșie
Noua împărțire nu creează locuri suplimentare de parcare, ci redistribuie o parte din cele existente. În total, 570 de locuri aflate anterior în „zona galbenă” vor fi încadrate în noua categorie.
Locurile de parcare aflate în apropierea spitalelor – aproximativ 130 – vor rămâne în „zona galbenă”, pentru a fi disponibile permanent pentru pacienți și personalul medical.
În prezent, în Sectorul 4 există aproximativ 115.000 de mașini fără loc de parcare de reședință, în timp ce numărul total al locurilor publice este insuficient pentru cererea existentă.
