Societatea de Transport București (STB) a demarat în luna septembrie o procedură de achiziție prin leasing financiar pentru un număr de minimum 5 și maximum 30 de autobuze articulate.
Conform datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și citate de mobilitate.eu, asocierea formată din DAIMLER TRUCK & BUS ROMANIA (lider) și RAIFFEISEN LEASING IFN este singurul ofertant înscris.
Licitație pentru autobuze diesel hibrid de 18 metri
Procedura vizează furnizarea de „autobuze urbane diesel hibrid de 18 metri”, valoarea estimată fiind calculată pentru cantitatea maximă de 30 de unități.
Acordul-cadru este stabilit pe o durată de 36 de luni, în timp ce contractul de leasing financiar va fi întins pe 84 de luni (7 ani).
Termen de livrare: 18 luni de la semnarea contractului
Conform caietului de sarcini, livrarea vehiculelor trebuie realizată într-un termen maxim de 18 luni de la semnarea contractului subsecvent. Valoarea celui mai mare contract, ce ar putea include între 5 și 20 de autobuze, este de 14,3 milioane de euro.
Linia 100 și traseele aglomerate, principalele destinații
Dacă achiziția va fi finalizată, noile autobuze vor deservi în principal linia 100, care face legătura între Centrul Vechi și Aeroportul Otopeni, precum și alte trasee cu cerere mare de transport.
În prezent, STB deține o flotă de 30 de autobuze diesel articulate Otokar, livrate în 2018, care s-au confruntat frecvent cu probleme tehnice și defecțiuni, mai ales după ieșirea din garanție.
O investiție de durată, cu presiune pe buget
Achiziția prin leasing financiar presupune o finanțare pe termen lung, care ar putea pune presiune suplimentară pe subvențiile oferite STB de Primăria Capitalei.
Modelul Mercedes Citaro G Hybrid, deja testat la Brașov
Modelul vizat pentru Capitală este cel mai probabil Mercedes Citaro G Hybrid, același tip de autobuz care circulă deja la Brașov din 2024, unde un lot de 15 unități a fost introdus în trafic cu rezultate pozitive.
Cererea pentru transport public, în creștere
Potrivit mobilitate.eu, inițiativa de suplimentare a flotei vine într-un context favorabil: cererea pentru transportul public în București este în creștere.
În primele nouă luni ale anului 2025, STB a raportat o majorare a vânzărilor de titluri de călătorie și abonamente, pe fondul extinderii rețelei de benzi unice (65,3 km) și al noilor reguli de parcare din centrul orașului.

 
			 
									 
									
									