CFR Călători rămâne fără ofertanți pentru lucrările de reparații estimate la peste 470.000 de euro.
Proiectul de modernizare a liniilor și macazurilor din Depoul București Călători este amânat pe termen nedefinit, după ce licitația lansată de CFR Călători nu a atras nicio ofertă din partea firmelor de construcții.
Licitație fără ofertanți
Potrivit Club Feroviar, în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) fusese publicat, la începutul lunii octombrie, anunțul de licitație pentru „Modernizarea liniilor ZENK (L1Z, L2Z, L3Z, L4Z) și schimbătoarele de cale 37, 39, 41 din Depoul București Călători – execuție”.
Contractul avea o valoare estimată de 2,41 milioane de lei (aproximativ 470.000 de euro) și trebuia finalizat în opt luni de la semnare.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost 10 noiembrie 2025, însă nicio companie nu s-a înscris în competiție.
„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși”, se precizează în anunțul publicat în SEAP.
Deocamdată, nu este clar dacă procedura va fi reluată sau dacă proiectul va fi modificat din punct de vedere tehnic ori financiar.
Istoric al reparațiilor în depou
Depoul București Călători a mai beneficiat de lucrări de reparații și în 2023, însă de o valoare mai mică – aproximativ 33.000 de euro.
În noiembrie 2022, o altă licitație a vizat lucrări de reparații la placa turnantă a liniilor radiale (de la linia 1 la 12, 15 la 17 și 20 la 30), contract atribuit societății Contrans Impex, conform datelor publicate în SEAP.
Sursa: Buletin de București.
